Regulament particular
Rev. 2 / 01.06.2022
NOTA IMPORTANTA
Toate sporturile cu motor sunt potential periculoase. Este responsabilitate a participantilor a conduce vehiculul cu atentie si in conditii de siguranta in orice moment, cu respectarea Codului Rutier.
ClassicCarClub.ro, Oficialii si Arbitri Raliului nu pot fi trasi la raspundere pentru orice fel de prejudiciu cauzat de participanti si vehiculele lor, nici de catre terti, indiferent de ce natura prejudiciului.
1.
DESCRIEREA EVENIMENTULUI
1.1. '
Wine and Classics by ZASS' , editia a II-a , este o competitie de regularitate organizata de ClassicCarClub.ro, in perioada 6-7 august 2022. Raliul se va desfasura in conformitate cu regulamentul evenimentelor istorice ale prezentulului Regulament Particular.
1.2. Clasamentul final nu se bazeaza pe viteza maxima sau timpi cei mai scurti, ci este bazat pe respectarea de catre fiecare echipaj a vitezelor medii impuse. Viteza medie pe intreg parcursul evenimentului nu depaseste 50 km/ora pe drumuri Nationale si Judetene sau 70km/ora pe autostrazi. Evenimentul va avea loc pe drumuri deschise traficului, organizatorul neinchizand nicio parte a traseului de la traficul regulat.
2.
OFICIALI
2.1. Oficialii '
Wine and Classics by ZASS' constituie Comitetul de Organizare format din:
Directorul Raliului: László Róbert
Secretariat: László Zs. Enikő
3.
LUNGIMEA TRASEULUI
3.1. Traseul Raliului '
Wine and Classics by ZASS' cca 380km (lungimea traseului exact se comunica dupa finalizarea Roadbookului).
3.2. Toate punctele de control (CO) si timpurile ideale sunt indicate in Road Book si in Carnetul de bord. Toate distantele sunt masurate in kilometri.
3.3. Road Book-ul va fi inmanat tuturor echipajelor inainte de Start.
4.
VEHICULE ELIGIBILE:
4.1.Pentru admiterea la start vehiculele concurente trebuie sa fie in perfecta stare tehnica, sa fie curate si inscriptionate conform cerintelor organizatorului.
4.2. Vehiculel istorice eligibile vor concura pe mai multe categoriile, dupa cum urmeaza:
4.2.1. Campionatul de Raliuri de Relularitate pentru Vehicule Istorice - Romania
Clasa A (Ancester) – fabricat pana la 31 decembrie 1904
Clasa B (Veteran) - fabricat intre 1 ianuarie 1905 pana la 31 decembrie 1918
Clasa C (Vintage) - fabricat intre 1 ianuarie 1919 pana la 31 decembrie 1930
Clasa D (Post Vintage) - fabricat intre 1 ianuarie 1931 pana la 31 decembrie 1945
Clasa E (Post War) - fabricat intre 1 ianuarie 1946 pana la 31 decembrie 1960
Clasa F fabricat dupa 1 ianuarie 1961 pana la 31 decembrie 1970
Clasa G fabricat dupa 1 ianuarie 1971 pana la 31 decembrie 1980
Clasa H fabricat dupa 1 ianuarie 1981 pana la 31 decembrie 1992
Clasa Y fabricat dupa 1 ianuarie 1993 pana la 31 decembrie 2001 (maxim 10% participanti)
Clasa M motociclete fabricate pana la 31 decembrie 2002
4.3. Daca o categorie are mai putin de 3 vehicule inscrise la start aceasta va fi combinata cu categoria urmatoare, categoriile A - E se constitue indiferent de numarul de participanti care au luat startul raliului.
5.
PARTICIPANTII ELIGIBILI / INSCRIEREA:
5.1. Procedura de inscriere - formular de inscriere publicat online pe site-ul http://www.wineandclassics.ro. Prin completarea formularului de inscriere echipajele participante accepta regulamentul particular a competitiei.
5.2. Taxa de inscriere se achita in 50% in termen de 7 zile de la inscriere, restul sumei pana in data de 25.07.2022.
5.3. Cererile de participare sunt evaluate de catre Comitetul de Organizare. Pilotul trebuie sa aiba permis de conducere valabil. Membrii echipei care nu au permis de conducere valabil nu pot conduce pe parcursul raliului, nerespectarea acestei prevederi fiind penalizata cu excludere.
5.4. Comitetul de Organizare isi rezerva dreptul de a refuza orice cerere de participare fara sa explice motivele.
5.5. Validarea inscrierii se face dupa achitarea taxei de participare.
5.6. Restituirea taxei de participare:
- 75% in cazul in care raliul nu are loc
- 50% echipajelor/concurentilor care din motive de forta majora, sunt în imposibilitatea de a lua startul si comunicat organizatorului pana in data de 01.08.2022.
5.7. Dupa data de 01.08.2022 taxa de participare nu este transmisibila catre alt echipaj.
5.8. Taxa de participare se publica pe pagina de inscriere.
6.
PUBLICITATEA
6.1. Concurentii trebuie sa afiseze pe masinile lor materiale publicitare - inmanate de catre organizatori precum si placile raliului cu numarul de concurs (pe portiere sau geamurile laterale).
6.2. Este interzisa publicitatea altor evenimente cu masini de epoca fara acordul expres al Organizatorilor.
6.3. Pe durata Raliului, Oraganizatorul si alte persoane fizice si juridice delegate de Organizator, pot realiza materiale foto, video, audio despre Participanti si/sau vehiculele participante. In legatura cu aceste materiale, Membrii Echipajului sau alti Participanti nu pot emite pretentii catre Organizator sau utilizatorii de drept al inregistrarilor.
7.
ECHIPAMENT PARTICIPANTI:
7.1. Cod vestimentar: participantii nu vor fi la start in tinute indecente sau neadecvate. Sunt admise tinutele motorsport din anii de fabricatie ai vehiculelor (combinezoane, jachete de pilotaj, casti, ochelari –googles, manusi, etc).
8.
REGULI GENERALE:
8.1. ETAPE
8.1.1. Startul in toate etapele se va da in ordinea numerelor de concurs din minut in minut.
8.1.2. Este interzisa prezentarea la start a concurentilor inaintea timpului stabilit prin Lista de Start. Intrarea la Start in avans si blocarea altor concurenti se penalizeaza cu 150 de puncte.
8.1.3. Ratarea startului pentru orice motiv se penalizeaza cu 150 de puncte. Concurenti care au ratat startul unei Etape se pot prezenta la startul urmatoarei etape unde vor porni conform Listei de Start.
8.1.4. Etapa reprezinta distanta de parcurs dintre doua Controale Orare (CO).
8.2. CONTROALE ORARE (CO):
8.2.1. Timpul oficial este afisat la Controlul Orar de la Start si este ora exacta de pe siteul www.time.is.
8.2.2. Arbitrul va marca ora de plecare/sosire in Caietul de Bord sub semnatura sa. Concurentii nu au dreptul sa scrie in Carnetul de Bord, cu exceptia eventualelor spatii special rezervate si marcate. Orice modificare adusa de echipaj in Carnetul de Bord va fi penalizata cu 100 de puncte.
8.2.3. Vehiculele nu pot intra in zona de control orar inainte de timpul lor ideal in afara de situatie in care este permisa sosire in avans. Orice diferenta intre timp ideal si timp realizat va fi penalizata cu 10 puncte pentru fiecare minut de avans sau intarziere.
8.2.4. Intârziere maxima la oricare Control Orar in timp este de 15 minute.
8.2.5. Ratarea unui punct de CO va fi penalizata cu 150 de puncte.
8.2.6. Punctul de CO se deschide cu 15 minute inaintea orei calculate pentru sosirea primei masini si se inchide 15 minute dupa ora stabilita (conform timpului ideal) pentru sosirea ultimei masini.
8.3. TESTELE DE REGULARITATE (TR):
8.3.1. Testul de Regularitate (TR) sunt efectuate, ca parte din cursul normal al Raliului de regularitate, pe drumuri deschise traficului. Ca si in restul concursului, echipele trebuie sa adapteze viteza lor, in conformitate cu indicatiile rutiere. Daca pe parcursul unei TR se gaseste indicator rutier cu viteza mai mica decat cea impusa prin Carnetul de Bord , atunci echipajul trebuie sa respecte viteza indicata legal. Daca restrictia este urmata de un semn rutier de anulare a limitarii vitezei, viteza poate revini la cea impusa de organizator.
8.3.2. TR vor fi cronometrate la 1/10 secunde. Fiecare secunda abatere de la timpul ideal va fi penalizata cu 1 punct.
8.3.3. Punctele de START / FINISH ale TR nu sunt marcate prin indicatoare specifice, dar sunt definite clar in roadbook.
8.4. CRONOMETRAREA:
8.4.1. Cronometrarea TR se face cu echipament de cronometrare pe baza de GPS - ChronoFun (
chronofun.com)
8.4.2. Precizia de cronometrare este de 1/10 secunde.
8.4.3. Cronometrarea se face in cel putin 2 puncte a TR, se calculeaza viteza medie dintre aceste puncte, iar diferenta de timp intre timpul realizat cu viteza media impusa si timpul cu viteza medie realizata se transforma in puncte de penalizare.
8.4.4. Este interzisa oprirea la la startul / pe parcursul / la finishul zonelor TR.
8.4.5. Echipamentul de cronometrare este asigurat de organizator. In cazul in care echipamentul predat este deteriorat / pierdut participantul este obligat la o plata de despagubire de 100Euro pentru echipamentul deteriorat / pierdut.
8.4.6. Alimentarea sistemului de cronometrare se poate face din sursa de energie de 12V: bricheta masinii sau linie directa de alimentare cu 2 fire (recomandat). IMPORTANT: Organizatorul nu este responsabil in cazul nefunctionarii sistemului de cronometrare din lipsa de alimentare.
9.
ECHIPAJ SI ECHIPE
9.1. Echipajele sunt formate din pilot si un copilot si pot avea un total de 4 membri. Intreaga responsabilitate apartine pilotului care trebuie sa posede permis de conducere valabil la data desfasurarii raliului, pentru categoria de vehicul corespunzatoare.
9.2. Pe durata fiecarui eveniment, membrii echipajului, respectiv pilotul si navigatorul, pot schimba posturile intre ei daca ambii poseda permis de conducere valabil pentru tipul respectiv de vehicul.
9.3. In Cadrul evenimentului se pot forma echipe din echipajele participante la evenimente. Fiecare echipa poate fi alcatuita de 3-5 echipaje, iar la clasamentul echipelor vor puncta cele 3 echipaje din echipa care au cele mai putine puncte de penalizare. Pentru inscrierea echipei se percepe de organizator o taxa de 150RON per eveniment.
9.4. Inscriere echipelor se poate face prin completarea formularului de inscriere publicat pe site-ul: www.castelrally.ro dupa validarea fiecarui echipaj in parte.
10.
CONTESTATII
10.1. Toate contestatiile trebuie depuse in scris, semnate si predate Directorului Raliului cel tarziu la 15 minute dupa anuntarea rezultatelor provizorii.
10.2. Contestatiile se taxeaza cu 100 RON, taxa restituibila doar daca in urma analizei contestatia este considerata intemeiata.
10.3. Timpul masurat de catre sistemul de arbitraj automat nu se poate contesta.
11.
PREMII
11.1 Premiile acordate sunt urmatoarele :
1. CLASAMENT categoria F - 1, 2, 3 - Sustinut de
ZASS Romania,
Crasa Timis
2. CLASAMENT categoria G - 1, 2, 3 - Sustinut de
ZASS Romania,
Crasa Ferdi
3. CLASAMENT categoria H - 1, 2, 3 - Sustinut de
ZASS Romania,
Crama Gramofon
4. CLASAMENT general locul - 1, 2, 3 - Sustinut de
ZASS Romania,
SELGROS cash & carry
5. Cel mai vechi vehicul care a terminat raliul - Sustinut de
CINQUE AMICI
6. Retromobilista - 1, 2, 3 - Sustinut de
ZASS Romania
7. Cea mai mica cilindree care a terminat raliul - Sustinut de
CINQUE AMICI
8. Echipe – locurile 1, 2, 3
9. Trofeul Dacia – locurile 1, 2, 3 - Sustinut de
ZASS Romania
10. Traditional Fair play – locurile 1, 2, 3 - sustinut de
ROMBAT,
Licorna Winehouse
Organizatorul poate decide sa acorde si alte premii speciale si cupe.
REZUMAT DE PENALIZARI :
1. Ratare start Etapa la minutul impus: 150 puncte
2. Intrare in Startul Etapei inaintea minutului impus si/sau blocarea concurentului care are start in minutul respectiv: 150 puncte
3. Avans la Control Orar (CO): 10pct/min - maximum 150 puncte
4. Intarziere la Control Orar (CO): 10pct/min - maximum 150 puncte
5. Avans la Probele Speciale (TR): 0,1 punct per 1/10 secunde, (1 pct/secunda) maximum 900 puncte
6. Intarziere la Probele Speciale (TR): 0,1 punct per 1/10 secunde, (1 pct/secunda) maximum 900 puncte
7. Oprire sau mersul inapoi pe Testul de Regularitate (TR): 150 puncte
8. Lipsa stampilei de la Control de Trecere (CT): 150 de puncte
9. Neprezentarea Foii de parcurs, inscrieri/modificari in rubricile oficiale sau pierderea ei: 150 puncte
10. Lipsa fotografii: 150 puncte
11. Depasirea vitezei legale la puncte de masurare a vitezei: 900 puncte
12. Abordare gresita la un punct de control orar (sosire din directie gresita): 150
13. Lipsa la loc vizibil abtibilduri numere concurs / sponsori / organizatori (oferit de organizatori): 150 puncte / abtibild